Вчені визначили шкоду від перебування в космосі

Подробиці про шкоду довгого перебування в космосі розкриваються в статті, опублікованій в журналі Scientific Reports, передає Depo.ua.

Так, у ході дослідження фахівці виділили 18 типів імунних клітин у зразках крові і простежили за 252 специфічними реакціями в умовах мікрогравітації.

Для цього вони застосували метод цитометрії, який включає мічення стабільними ізотопами рідкоземельних металів і мас-спектрометрії, при якій речовина ідентифікується по співвідношенню маси і заряду іонів, отриманих з його молекул. Цитометрія дозволяє визначити і кількісно оцінити десятки білків, що беруть участь в імунній відповіді.

Для імітації впливу невагомості вчені протягом чотирьох годин використовували центрифугу. Особливу увагу приділяли 14 функціональним видам, включаючи фосфоризацію молекул, що беруть участь в основних сигнальних шляхах, а також активність особливих біомаркерів активації імунних клітин.

Зазвичай Tregs запускається для придушення імунної відповіді після інфекції і грає важливу роль при різних захворюваннях, включаючи рак або COVID-19. Однак автори роботи з'ясували, що в умовах мікрогравітації регуляторні Т-клітини починають працювати ще до того, як імунна система активується. Коли фахівці стимулювали імунну відповідь в зразках крові за допомогою хімічного сигналу, який імітує вплив патогену, Tregs придушували захисну реакцію.

Раніше вчені виявили, що мікрогравітація послаблює також активацію Т-лімфоцитів і робить менш ефективними Т-кілери – імунні клітини, що знищують пошкоджені або заражені клітини організму. В цілому, дослідники сподіваються, що результати роботи допоможуть розробити методи щодо пом'якшення наслідків для людського організму в ході тривалих космічних подорожей.

Нагадаємо, раніше стало відомо, що гендиректор Amazon Безос полетить у космос.