Вчені виявили більше 10 тисяч різних вірусів після вивчення столичного метро

Група українських вчених з Інституту молекулярної біології і генетики НАН України провела масштабне дослідження мікроорганізмів столичного метрополітену. Вдалося виявити майже 11 тисяч нових вірусів.

Вчені заявили:

На додаток до унікальних мікробних профілів у різних містах аналіз виявив основний набір 31 виду мікроорганізмів, знайдених у 97% зразків. Дослідники виявили 4 246 відомих видів мікроорганізмів, але водночас — 10 928 нових вірусів та 748 бактерій. Відкриття нових видів може допомогти у побудові філогенетичних дерев, щоб зрозуміти, як різні види мікроорганізмів пов'язані між собою

Також вчені відзначили, що отримані дані можна застосувати на практиці. На основі даних секвенування були знайдені понад 800 тис. нових масивів CRISPR. Крім цього, з'ясувалося, що серед мікроорганізмів, знайдених в столичному метро, ​​є нові антибіотики та малі молекули, які мають потенціал в області розробки нових ліків.

Молодший науковий співробітник ІМБГ Аліна Фролова з групи системної біології сказала:

Так, у столичному метро ми виявили дуже типового представника шкірної мікрофлори людини — сutibacterium acnes, що в нормі зазвичай спостерігається у здорових людей. Ця бактерія входить до складу основних 31 видів, знайдених у всіх 60 містах, й ще раз свідчить про величезний вплив людини на міське середовище. Однак виявлено й види, які унікально характеризують київське метро, наприклад, Mycobacterium sp. VKM Ac-1817D – бактерія, вперше секвенована у 2015 році. Це непатогенна мікобактерія, що може здійснювати деструкцію природних стеринів з утворенням андростанів, які є ключовими проміжними речовинами для синтезу фармацевтичних стероїдів. Це не значить, що ця бактерія присутня у великих кількостях, або ми одразу можемо її використати з біофармацевтичною метою, однак пошук і виявлення нових бактерій зі схожими властивостями мають величезний потенціал

Раніше вчені "воскресили" заморожених 24 тисячі років тому коловерток.