Непомітні мешканці підземки: вчені виявили у київському метро тисячі нових вірусів

Українські вчені з Інституту молекулярної біології і генетики провели масштабне дослідження мікроорганізмів київського метрополітену.

Про це Інститут повідомив у Facebook.

Роботу проведено в рамках найбільшого у світі метагеномного дослідження міських мікробіомів, що є у повітрі й на поверхнях, до яких торкаються люди. У дослідженні взяли участь 60 міст. Керівником проєкту від України є молодша наукова співробітниця ІМБГ Аліна Фролова.

“Кожне місто має свій власний молекулярний відбиток, який його визначає. Якби ви дали мені своє взуття, я міг би приблизно з 90% точністю сказати, з якого ви міста”, – говорить голова консорціуму Крістофер Мейсон, професор медицини у Weill Cornell (WCM), Нью-Йорк.

Також вчені відзначили, що отримані дані можна застосувати на практиці. На основі даних секвенування були знайдені понад 800 тис. нових масивів CRISPR. Крім цього, з’ясувалося, що серед мікроорганізмів, знайдених в столичному метро, ​​є нові антибіотики та малі молекули, які мають потенціал в області розробки нових ліків.

“Так, у київському метро ми виявили дуже типового представника шкірної мікрофлори людини — сutibacterium acnes, що в нормі зазвичай спостерігається у здорових людей. Ця бактерія входить до складу основних 31 видів, знайдених у всіх 60 містах, й ще раз свідчить про величезний вплив людини на міське середовище”, – йдеться у повідомленні.

Завдяки дослідженню сформовано перший у світі систематизований каталог міської екосистеми мікроорганізмів. Дослідники виявили 4 246 відомих видів мікроорганізмів, але водночас — 10 928 нових вірусів та 748 бактерій.

Нагадаємо, раніше у Київському метрополітені підготували правила щодо транспортування моноколіс та самокатів.

Також слідкуйте за “Прямим” у Facebook, Twitter, Telegram та Instagram.