Учені запропонували екологічніший спосіб отримання яєчного білка — за допомогою генномодифікованих мікробів

Hromadske.ua

Дослідження опублікували в журналі Nature Food.Науковці з Університету Гельсінкі, Центру технологічних досліджень Фінляндії VTT та компанії Solar Foods порівняли вплив на довкілля вироблення білка курячого яйця мікробами в промислових масштабах (100 тисяч кг) та отримання такої ж кількості із курячих яєць.Учені зазначили, що для вироблення білку за допомогою мікробів потрібна електроенергія. Тому доцільність цієї технології буде різною в залежності від забезпеченості країн електрикою. За основу дослідники взяли три країни — Німеччину, Польщу і Фінляндію.Дослідження показало, що вироблення яєчного білка мікробами є економічно вигідним при збільшенні частки відновлюваних джерел енергії, а також є більш дружнім до природи. Однак виробляти так курячий білок у промислових масштабах поки не планують. Чому це важливо?Тому що для отримання яєчного білка звичним шляхом потрібно доглядати за курми, тобто використовувати багато води й розширювати території для ведення сільського господарства. Учені кажуть, що це може негативно відбиватися на екології через збільшення масштабів розведення. Також це може спричинити частіші спалахи інфекцій, що передаються від птахів до людей. Тому науковці вирішили розробити альтернативні варіанти. Ним якраз і може стати використання генномодифікованих мікробів, яких навчили виробляти овальбумін — головний білок курячого яйця, що становить 60-65% його повної білкової маси.