інститут масової інформації визнав зразковою редакцію яка за гроші чорнила людей

Форпост
Частина колективу, що звільнилася з видання "Букви", звинуватила керівництво видання у систематичному та багаторічному спотворенні інформації, а також у здійсненні непристойної та протизаконної діяльності.Пост із подібними звинуваченнями опублікував у себе у Фейсбуці ексглава SMM-відділу видання Владислав Волков, передає "Діло".

Про це повідомляє видання “Українські новини”.

За твердженням Волкова, у редакції “Букв” практикувалася цензура та втручання у роботу редакції на користь окремих політиків, а також здійснювалася діяльність, не сумісна з роботою журналістом. Зокрема, співробітники “Букв” адміністрували і вели бото-ферми та сторінки в соцмережах для окремих політиків і бізнесменів, здійснювали скоординовані інформаційні атаки, і навіть ходили на акції з очорнення опонентів політиків, що курували видання.

При цьому скандал вдарив і по громадській організації “Інститут масової інформації” (ІМІ), яка тривалий час включала видання “Букви” у свої “білі списки” зразкових ЗМІ та вносила його до лідерів рейтингів з дотримання журналістських стандартів. Журналісти, політики та звичайні користувачі соцмереж поставили питання, за якими критеріями в “білі списки” включалося ЗМІ, яке, на їхню думку, подавало інформацію очевидно односторонньо й ангажовано.

Деякі прямо заявили, що рейтинги ІМІ є просто “міжсобойчиком”, де виносяться на перші позиції та “рекомендуються” видання, які співпрацюють із самим ІМІ та реалізують спільні з ним проєкти.

ІМІ дав новину про звільнення у “Буквах” до появи скандального посту Волкова зі слів ексредактора стрічки новин Анастасії Печенюк. При цьому в самому ІМІ заявили, що з серпня вже не включали “Букви” до свого “білого списку”, а раніше видання дійсно демонструвало високі стандарти роботи.

Водночас на сайті ІМІ опубліковано моніторинг за 3-й квартал 2021 року, де “Букви”, як і раніше, знаходяться в топах. “Сайтами з найвищим показником дотримання стандартів стали “Суспільне”, “Дзеркало тижня”, “Ліга”, “Українська правда”, “Бабель”, “Громадське”, “Букви”, “Еспресо” та “Новий час”, – стверджують укладачі рейтингу, вказуючи на повне дотримання всіх стандартів у цих виданнях у 96% випадків.

А пост Волкова показав, що маніпулювання інформацією та інші провини здійснювалися у виданні багато років.

Як раніше повідомлялось, при детальному аналізі рейтингів ІМІ з’ясовується, що вони формуються найчастіше методом випадкової вибірки, а схожі повідомлення різних ЗМІ отримують прямо протилежну оцінку експертів ІМІ залежно від їхніх особистих симпатій.

Два з половиною роки тому моніторинг цієї організації вже потрапляв у гучний скандал, коли з’ясувалося, що для “правильної” цифри окремо взятих ЗМІ моніторники почали оцінювати правдивість гороскопів, курсів валют і навіть рецептів окрошки.

Вже тоді одні й ті самі новини потрапляли або не потрапляли в категорію негативних залежно від веб-ресурсу, на якому вони були опубліковані.

До категорії маніпулятивних потрапила низка публікацій, що є повним передруком текстів та заголовків провідних світових видань. При цьому у самих текстах українських ЗМІ були присутні прямі гіперпосилання на першоджерела. Автори рейтингу тоді навіть не помітили, що назвали головними порушниками стандартів в Україні BBC, CNN, Deutche Welle та Independent.