Про нововведення з 1 січня для українських підприємців розповіла на зустрічі у центрі Дія.Бізнес експертка з фінансів Ольга Іванків.
Що зміниться для ФОПів
- сплата ЄСВ у 2025 році обов’язкова для всіх груп ФОПів;
- оновлення лімітів на 2025 рік. Ліміти доходів визначатимуться у розмірах мінімальної зарплати на 1 січня — 8000 гривень:
- для ФОПів 1 групи ліміти складатимуть 167 мінімальних розмірів зарплат (1,336 млн грн на рік, а було 1,185 млн);
- для 2 групи — 834 розміри мінімальних зарплат (6,672 млн грн на рік, а було 5,921 млн грн);
- та для 3 групи — 1167 розмірів мінімальних зарплат (9,336 млн грн на рік, а було 8,285 млн грн);
- оновлення ставок податків на 2025 рік:
- для 1 групи єдиний податок становитиме 302,80 грн/міс;
- для 2 групи — 1600 грн/міс;
- для 3 групи — 5% від доходу;
- ЄСВ для всіх трьох груп буде 1760 грн/міс;
- військовий збір для 1 та 2 групи становитиме 800 грн/міс, а для 3 групи — 1% від доходу.
- з 1 грудня 2024 року збільшиться ставка військового збору з 1,5% до 5%. Це стосується оподаткування зарплат,
оренди, виграшів, банківських депозитів тощо. Для військовослужбовців та працівників Збройних Сил України ставка залишається 1,5%;
- підприємці з найманими працівниками та бухгалтери повертаються до щомісячної звітності з ЄСВ (єдиного соціального внеску), ПДФО (податку з доходів фізосіб) та ВЗ (військового збору).
- єдиний податок та військовий збір ФОПам 1 та 2 групи потрібно буде сплачувати за поточний місяць до 20 числа;
- ФОПам 3 групи — протягом 10 календарних днів, що настають за граничним строком подання декларації;
- термінів сплати ЄСВ не змінили: це можна буде зробити або щомісячно, або щоквартально для всіх трьох груп.
За сплату ЄСВ також звітуватимуть раз на рік до 9 лютого наступного за звітним року.
Бізнес, який має найманих працівників, щомісяця до 20 числа повинен подати об’єднану звітність.